reklama

slepá ulička vs. jednosmerka

Ležím a rozmýšľam, že by som mal odovzdať vodičák. Je možné, aby som si po neviem koľký kráť, pomýlil jednosmerku so slepou uličkou? Páčis sa mi..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Ideš si svoje, ruka je hore, život zabehnuté koľaje, sleduješ ako funguje okolitý svet, sem tam sa zastavíš, spomalíš, sem tam sa zamyslíš, intuitívne odbočíš, stretneš pár priateľov, taká klasická "jednosmerka". Dobrý pocit, žiadne starosti. Kedy to bolo naposledy?

 Na to, aby sa zo slepej uličky stala jednosmerka je niekedy treba spraviť niečo iné, ako zaradiť spiatočku a vycúvať.. Je treba do základov vybúrať okolitú infraštruktúru, ktorú niekto dávno dômyselne navrhol, a prekopať ju nanovo. Začať tvoriť novú cestu. Jednosmerku z názvom "Úspech".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Slovo dalo slovo. Tie dni, kedy sa už aj stereotyp stal stereotypom musia skončiť. Preležané dni v pohodlí postele s notebookom a filmovým maratónom, poctivým priberaním, presviedčaním samého seba, že veď aj zajtra je deň, nezmyselným plánovaním týždňov dopredu a nekonečným odkladaním samotnej realizácie projektu "zmena", striedajúcimi sa alibizmami typu,.. "od zajtra sa ide na to", "krása nie je dôležitá", "este to nie je najhoršie". Znie to ako hashtagy,.. 

 Asi na to nie je recept. Samo to dôjde do štádia, kedy príde impulz, ktorého sa treba poriadne chytiť. Ten záblesk, kedy si na miesto troch párkov dáš len jeden, pôjdeš si ľahnuť pred polnocou, čo je tak o 5hodín skôr ako inokedy, ráno si hneď nezapáliš, ale začnes pohárom čistej vody. Niekedy sa za deň vyskytne tých impulzov aj viac, to je ten najlepší prípad. Prvý impulz. Ráno vstaneš, rozbitý na kašu, lebo treba chodiť spávať o piatej ráno, keď o pol deviatej ideš do práce na 16 hodín. Druhý impulz. Ako prvú vec na štart dňa, samozrejme po jogurte, si odpáliš prvú cigu, aby to prebúdzadnie v práci až tak nebolelo. Tretí impulz. Na to, príde nečakaná navšteva. Osoba, ktorej sinusoida šťastia dosiahla historické dno a pri príležitosti toho, ako manifest vytiahne životnú myšlienku, ktorá ti nachvíľku v hlave s myšlienkami nasadne do centrifúgy a začne show. Deň sa ani poriadne nezačal a máme tu toľko impulzov, že by si jeden povedal, a teraz to pôjde samo, ale nie je to tak. Je pred nami dlhá šichta v práci, kde čas plynie niekedy príliš pomaly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Páčis sa mi tým najširším možným vnímaním. Ten stav, ktorý ma pri tebe ovládne, ten pocit bezstarosti, ktorý okamžite nastavá v tvojej prítomnosti. Určite teraz na tebe vídim veľa, pre iných ľudí neviditeľných, krásnych vecí, ale ty ten dar máš. Tak ako človek postupne zaspáva a prechádza pri tom rôznymi fázami a hladinami spánku, hlbšie a hlbšie, získavala si si moju pozornosť viac a viac, až máš nakoniec aj môj celý záujem. Najviac zo všetkého ma asi dostalo tvoje vnímanie. To "asi" je tam zámerne, lebo priamu konkurenciu vnímaniu robilo tvoje vystupovanie. Páči sa mi, ako vnímaš farby hlasov, vône okolia a nie nedostatky náhodných okoloidúcich. Páči sa mi, ako svojim vystupovaním vyzdvihneš daný okamih. Farba tvojej pokožky, očí, tvoja vôňa, úsmev aj smiech, postava aj tvár, to všetko sa mi páči. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ty,..

Si môj štvrtý impulz na nekonečnej šichte a viem, že viac mi netreba. 

Ľuboš Herchel

Ľuboš Herchel

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Každý jeden si niekoľko krát za život položí otázku typu " a teraz čo?", alebo "som naozaj stratený prípad?".. Tak isto som to spravil ja a preto som tu, asi tu mám byť.. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu