reklama

Viera, nádej a tá tretia neviem ako sa volá..

Každý jeden si niekoľko krát za život položí otázku typu a teraz čo?, alebo som naozaj stratený prípad?.. Tak isto som to spravil ja a preto som tu, asi tu mám byť..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Asi mám byť práve tu. Asi je to práve tá viera v dobrý koniec, lebo ako som na socialnej sieti lajkol rôzne motivačne ladené skupiny dozvedel som sa, že nakoniec všetko dobre dopadne. Ak to nie je dobré, tak to ešte nie je koniec. Celkom logické, no nie? Treba mať vieru.

Viera v seba samého je môj stavebný kameň a myslím si, že takýto stavebný kameň by mal mať každý jeden. Keď neveriš sám sebe ako môžeš veriť niekomu inému? 

Samozrejme aj mňa život naučil, ako v praxi funguje staré známe "dôveruj, ale preveruj", alebo skôr ako to dopadne, keď dôvera a vôbec viera ako taká, vložená do osoby, alebo v niektorých prípadoch aj do činnosti, sa jedného dňa obráti proti tebe s katastrofálnymi dôsledkami pre obe strany, pričom druhá strana si ich ani nemusí uvedomovať. Prečo sa dejú tieto veci? Preto. Úspech nie je cieľ, úspech je cesta. Je nekonečná a čím dlhšie po nej pôjdeš, tým ďalej sa dostaneš. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj teba podrazili blízke osoby? Aj mňa. Aj keď to, čo mi chýba je logická podstata veci podrazu, nie je čas sa tým zaoberať. Plytvať časom na jednostranné riešenie problému, neustálym sa sťažovaním okoliu, hľadaním odpovedí v múdrych citátoch a živenia nádeje, lebo nádej je po viere tá posledná, ktorá pri tebe ostane stáť aj v momente, keď sa rozhodneš pre hocijaký trúfalý čin. Viera a nádej sú sestry. Jedna silnejšia ako druhá, ale spolu sú neporaziteľné. Pokiaľ máš vieru a nádej, nič ťa nezlomí. Vždy dokážeš vsťať, pretože aj pád na hubu je krok dopredu. Paradox. Tým, čo mi hodili pod nohy polená som odpustil oveľa skôr ako ľudské ego vôbec dokáže. Ego by najradšej zasialo do tejto pôdy plnej sklamania a nenávisti svoje semienka hrdosti a živilo by ich podctivo každý jeden deň negatívnymi myšlienkami. V jednom prípade, tom poslednom, som odpustil tej osobe, dá sa povedať, obratom. Ja môžem ísť ďalej, síce nepomerne ťahšou cestou, ale s čistou hlavou. Dvere som aj napriek tomu nechal otvorené, pretože kto nedáva druhú, tretiu, tisícu šancu, sám ju nedostane. Aj ty ich nechaj. To, čo nám vychádza z úst je častokrát nebezpečnejšie ako činy a zväčša hovorí za teba ego a ego nevie hovoriť pravdu. A práve slová sú preto najsilnejšou zbraňou. Použitie nechávam na tebe. Chceš ublížovať? Stačia tri slová a žiadny čin sa im nevyrovná. Ďaľší paradox je, že dobré slová, potrebujú podporu dobrých skutkov. Nestačí povedať "milujem ťa" a čakať, že druhá strana bude tvojim otrokom. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tá tretia neviem ako sa volá. Ale vo všeobecnosti ju nazývame láska. Je to nájdenie spriaznenej duše? Ako to vlastne je? Si s ňou / s ním pre nejaký dôvod? Na otázku "prečo ma miluješ?" nájdeš aj 3 odpovede? "Máš najkrajšie oči", "Si úžasná v posteli", "Páčis sa mi" ... To je všetko pekné, keď to tak je a hlavne malo by to tak aj byť, ale láska nepotrebuje dôvody. Potrebuje čistú a úprimnu dušu. Čím viac dôvodov pre ňu máš, alebo hľadáš, tým viac vo vzťahu strácaš. Zastávam názor, že milovať bez dôvodu je najvyššia forma a bez obmedzení. Keď nájdeš dôvod, ani nevieš a dostaneš sa na tenký ľad, kde sa dôvod, prečo miluješ, môže stratiť, alebo stať dôvodom na nenávisť. Menej je niekedy viac. V láske na nezaplatenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ver sebe, ver partnerovi, a naplno, limity, dôvody, hranice, to všetko je na prd. Je pri tebe? Tak asi vie prečo, verí ti, verí vo Vás. Mohol odísť kedykoľvek a neurobil to. Ano viem, z predchádzajúcich riadkov, možno zlá rada. Ale po dôvere je tu vždy aspoň nádej. Pracuj na sebe. Ani ty nesmieš mať hranice. Zradíš a budeš zradený, karma je zdarma. 

Mal som všetko a teraz nemám nič. Vieru, nádej aj tu tretiu. Som optimista a vo svojej podstate neverím ani na smrť. Začať odznova môžeš kedykoľvek. Mne boli do vienka zadefinované dva atribúty. Výborná intuícia a chuť víťaziť a viem sa o ne podeliť. Je to ako s posilovaním, keby je to jednoduché, všetci by chodili vyrysovaní. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo všetkom platí jedna a tá istá zásada. Úspech nie je cieľ, úspech je cesta a jednoduché to nebude, tak sa na to priprav.

Ľuboš Herchel

Ľuboš Herchel

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Každý jeden si niekoľko krát za život položí otázku typu " a teraz čo?", alebo "som naozaj stratený prípad?".. Tak isto som to spravil ja a preto som tu, asi tu mám byť.. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu